Remenant per internet, he trobat una notícia que m'ha impactat molt i que, d'entrada, he de reconèixer que m'ha semblat una broma. A Filadèlfia, una mare ha denunciat a un professor per regalar-li el llibre de "50 sombras de Grey" al seu fill. Personalment, no m'he llegit el llibre però conec a moltes persones que ho han fet i m'han informat del contingut eròtic d'aquest. Al veure el vídeo on s'explica la noticia, vaig pensar que la mare havia adoptat una actitud molt exagerada, que té de dolent que el seu fill llegeixi aquest llibre? Després, al saber que es tractava d'un adolescent de 14 anys, vaig entendre-la una mica més.
Seguidament, el que he fet ha estat traslladar, en forma de preguntes, aquesta situació a la nostra societat. Estan els pares pendents del que llegeixen els seus fills? Donen llibertat a l'escola per ensenyar el que el docent vol? Algun pare és llegeix els llibres de l'editorial "libro de vapor" per saber si són adequats pels seus fills o simplement confia en el criteri del mestre? És estrany que un noi o noia de 14 anys, s'interessi per aquests temes? Cal evitar o treballar temes de sexualitat? Té a veure amb la societat en que vivim?
Des de la meva perspectiva, la manera de procedir d'un pare o mare depèn molt del criteri que tingui del mestre. Aquestes maneres de procedir, es poden resumir en 3:
Per exemple, aquesta mateixa situació amb un mestre en qui, la mare confia molt, podria haver-se desenvolupat d'altre manera. Si com a mare o pare, creus en la capacitat d'aquell mestre per treballar de manera educativa el contingut d'aquell llibre, estaràs tranquil·la i el més probable és que et mantinguis al marge i el deixis fer.
Si en canvi, no confies gens en aquell mestre i tens una mala impressió d'aquest, el més probable és que li demanis explicacions.
I si finalment, no coneixes prou al mestre, adoptarès una visió escèptica, llegiràs el llibre i aniràs a parlar amb ell perquè t'expliqui el perquè de les seves accions.
Aquestes serien, a grans trets les tres possibles solucions al conflicte (que no sempre es donaran aixi, és una possible hipòtesi).
Per tant, podem deduir que, de nou, el reconeixement social que els mestres tenen dins la societat actua com a element decisiu per a la presa de decisions de les families i del conjunt de la societat.
Personalment, crec que potser l'actuació d'aquell mestre no va ser la més adequada, ja que podria haver-ho consultat amb la seva mare o haver-la informat sobre l'interès del seu fill per aquesta lectura. No obstant, considero que continuem veient determinats temes com a tabús, per tant crec que llibres com aquest, poden ajudar a treballar educativament aspectes com la sexualitat i provocar a més, que l'alumne s'interessi per la lectura. No podem negar allò evident, per tant una bona manera de fer front a aquestes situacions i d'introduir un debat reflexiu amb els alumnes pot ser mitjançant una lectura, que tot i ser poc adequada per un adolescent, pot donar molt de joc.
No hay comentarios:
Publicar un comentario