viernes, 15 de marzo de 2013

30 anys enrere . . . 1983?


Avui, mirant el diari he trobat dos notícies que m'han cridat força l'atenció i que a més, tenen relació amb la conferència de dimecres passat. 
En acabar la conferència, l'Enric ens comentava com la situació actual podia anar 30 anys enrere si les polítiques socials, econòmiques i educatives continuaven en la mateixa direcció. Doncs bé, avui al diari el país, llegia el següent titular: 


D'aquest artícle, m'agradaria destacar el següent paràgraf: 
"La imposibilidad económica de construir nuevas escuelas choca con el aumento de alumnos en primaria y secundaria que se espera para los próximos años. Rigau ya aseguró que las estadísticas apuntan a un crecimiento continuo de estudiantes hasta el curso 2023-2024. Para cubrir esta demanda habrá que recurrir a los módulos prefabricados —los barracones, que el curso próximo crecerán después de dos años de descenso—, que resultan más baratos, o incluso al reciclaje de edificios municipales o de escuelas cerradas". 


La pregunta és: estem preparats per ensenyar i aprendre en condicions totalment desfavorables o inadequades? Jo crec que no. Durant els últims anys, les polítiques i els polítics han donat més importància a coses efímeres i poc significatives i no han vetllat per una qualitat REAL del sistema educatiu. Indubtablement, l'evolució demogràfica no para i els alumnes continuen augmentant i no crec que la solució pasi per proporcionar barracons. 


Per altra banda, m'agradaria parlar d'una altre notícia que a més de ser impactant i molt trista,   guarda relació amb el que he parlat fins ara. El titular diu així "Dos estudiantes senegaleses se inmolan en una universidad en Dakar". El motiu de calar-se foc va ser el fet que el rectorat els hi negués la matriculació al considerar que no complien amb els criteris exigits per a poder ser admesos. 
Sent sincera, desconec el funcionament de l'educació a l'Àfrica, no obstant, soc conscient de que allà l'educació està a l'abast d'alguns afortunats que han nascut en famílies empoderades. Una evidència d'això és el comentari que el rector de la UCAD va fer sobre aquest fet: "Lo que exigen los estudiantes no es un derecho sino un favor". 

Fins ara, als països "desenvolupats" l'educació és un dret al que tots els infants hi tenen accés. Arribarem a qüestionar-nos fins i tot, aquesta llei universal? 




No hay comentarios:

Publicar un comentario