Avui, buscant informació sobre l'informe PISA, he trobat un estudi que desconeixia per complet. M'ha semblat interessant dedicar aquesta entrada a la comparació entre resultats obtinguts en les proves PIRLS i PISA.
PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study), és un estudi de l'Associació per l'Avaluació del Rendiment Educatiu (IEA).
PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study), és un estudi de l'Associació per l'Avaluació del Rendiment Educatiu (IEA).
PIRLS 2011 és el tercer estudi internacional després de PIRLS 2001 i 2006. Aquest, mesura les tendencies en el rendiment en comprensió lectora dels alumnes de 4t curs d'Educació Primària (9-10 anys). Participen aproximadament uns 50 països, entre ells Espanya.
L'edició de 2011 de PIRLS segueix exactament les mateixes pautes que l'edicició del 2006, però hi ha una circumstància que ho distingeix de manera notòria. En 2011, PIRLS coincideix amb l'estudi TIMSS (Estudi Internacional de Tendències en Matemàtiques i Ciències) que duu a terme també la IEA, en aquest cas sobre les competències matemàtiques i en ciències de l'alumnat de 4º curs d'Educació Primària. El Ministeri d'Educació, en coordinació amb les autoritats autonòmiques, va decidir participar també en TIMSS, com una gran part dels països participants. Així, l'aplicació de les dues proves sobre una mateixa mostra d'alumnes, permetrà obtenir una fotografia més completa i rica de l'estat d'aquests aprenentatges bàsics en l'alumnat de 4º d'Educació Primària.
En la primavera de 2010 es va realitzar l'estudi pilot de tots dos estudis, que a Espanya s'ha dut a terme sobre una mostra de 40 centres i 1.365 alumnes, seleccionada de forma aleatòria entre els centres de les comunitats de Castella-la Manxa i Extremadura. L'estudi principal s'ha realitzat entre els mesos de març i abril de 2011. En ell han participat 152 col·legis que imparteixen Educació Primària, 199 grups de classe, 201 professors i 4.291 alumnes. Les taxes de participació han estat àmpliament satisfactòries, superant el 97 per cent d'alumnes, el 96 de professors i directors i el 90 per cent de les famílies. Després de l'aplicació de les proves, al maig−juny es va realitzar la correcció de les preguntes obertes i en els mesos següents, es van codificar i van gravar les dades, de manera que a la fi de juliol van ser enviats les bases de dades al centre d'anàlisi internacional.
Els països amb un rendiment més elevat són Hong Kong (571), Russia (568) i Finlandia (568). Espanya, es troba molt per sota d'aquests resultats (513).
Pel que fa als resultats obtinguts en comprensió lectora, segons l'informe PISA (2009), els resultats no varien gaire. Els països amb un promig més elvat son són Shanghái-China (556), Corea del Sur (539), Finlandia (536), Canadá (524) y Japón (520).
Espanya obté una puntuació mitja de 481 punts. Ocupa la posició 25 entre els 33 països de la OCDE.

Les CCAA amb millors resultats són Castella i lleó (503), Madrid (503), la Rioja (498) i Catalunya (498). Les 2 primeres tenen la mateixa puntuació que Noruega, que ocupa el lloc número 9 dins la OCDE.
Les CCAA amb ìtjor puntuació són Andalusia (461), Balears (457) i Canaries (448).


No hay comentarios:
Publicar un comentario